Tuesday 20 March 2012

Hubungan itu~

Assalamualaikum...=)

hehe..mood baik jadi nak bagi nasihat..

"Jangan kita cemburu dengan perhubungan yang haram, sesungguhnya kita cemburu dengan maksiat." Apa maksudnya? Pernah tak korang tengok pasangan yang belum nikah, pegang-pegang tangan, jalan seiringan bertepuk-tampar. Romantikkan? Ye!..memang cukup romantik, macam dunia ini dia yang punya. =)

Jeles? untuk diri ini dulu, ye! aku akui, aku kekadang jeles tengok orang couple2 ni. Best je nampak. Tapi bila aku tersedar daripada lamunan terhenti, Astagfirullahal'azim. ish3..

Aku jeles dengan maksiat? apa kena ni?? Jeles tengok dorang couple, mesra..tapi  hubungan bukan halal.
Teruknya aku ni. Rendah lagi iman aku.
" Ya Rabb, ampuni aku, sesungguhnya aku sangat lemah dengan hal berkaitan hati, kuatkan hatiku agar sentiasa jelas dan taat dengan peraturan-Mu Ya Allah. "

***************************************************************
tadi aku baca status kawan aku di fesbuk.
si polan went from being "it's complicated" to being "single".

aku komen : Alhamdulillah.
hehe..ada orang balas, "hahaha, jahat la ko Nazurah Adila Nahar"


wakakkaka. Bukan niatku bergembira dengan khabar itu, tapi itu sebaiknya..^_^

Tapi selama ni memang aku tak pernah nak "like" status orang yang ada relationship ni. "like" bermaksud, kita menyokong aktiviti itu. Tak elok naa.

Aku teringat kata-kata member aku. "ada jodoh tak kemana"


sunyi berteman sepi, tanpa dirimu disisi, menjadi penghibur hati,
Namun kini,ku pasakkan hati, pada Tuhan Rabbul Izzati, 
mengikat hati, menjadi hamba abdi, hanya pada yang Ilahi

4 comments:

  1. couple? mmg x bagus! hindarinya~ :)

    pesanan penaja. ^^

    ReplyDelete
  2. hahaha..otai bagi nasihat..baik!..

    aku nak kawen je..wakakka..=P

    ReplyDelete
  3. bagus3...org yang single ni hot..ahahaha..kene usha je..klu dah capel org tak berani kacau..hemoh3

    ReplyDelete
  4. biasa r tu beb..yg haram jgk dikejarnya..ishhh3...

    ReplyDelete